Deschizi un magazin virtual ? 4 lucruri pe care trebuie sa le faci intai

January 14th, 2013 | Categorie: Articole

Mai mult decat in cazul magazinelor traditionale offline, un magazin virtual nu porneste peste noapte. Gandeste-te bine. Experienta de retail a unei piete traditionale nu se aplica intotdeauna la companiile online. Pentru a face tranzitia, trebuie sa inveti cum sa te adaptezi la noua lume online. Sigur ca vei recunoaste asemanarile dintre companiile online si offline – dar diferentele sunt cele care te pot afecta. Sa privim mai atent asemanarile si diferentele, ca sa poti sa pornesti magazinul online.

magazin virtual

1. Incepe cu un plan solid de afaceri

Ca si la magazinul retail offline, magazinul online trebuie sa se bazeze pe un plan de afaceri strategic. Incepe cu responsabilitatile de finantare. Este evident,  companiile online nu au nevoie sa inchirieze birouri sau spatii de depozitare, dar au nevoie de alte forme de cheltuieli. Iti va trebui un plan specific de webhosting, web design si software.

Va trebui sa evaluezi concurenta. Ce poti face pentru a depasi produsele si serviciile lor ? Iesi in evidenta cu serviciu de  clienti superior 24/7, expediere gratuita, preturi reduse sau preturi speciale pentru cantitati mari.

 

2. Stabileste strategia de marketing

Mai intai stabileste care este audienta ta tinta. Cine sunt ei ? De ce au nevoie ? Cum poti sa le satisfaci cererile ?

Apoi, cum ajungi la audienta tinta ? Incepe prin a evalua concurenta si imbunatateste metodele lor. De exemplu, utilizeaza ei la maxim retelele de socializare cum ar fi Twitter sau Facebook ?

In final, stabileste cu onestitate cat iti poti permite pentru publicitate. Pay per view sau anunturile afisate pot aduce rezultate instantanee, dar sunt foarte costisitoare. O alta forma de promovare, care da rezultate bune, este optimizarea pentru motoarele de cautare. Fa niste cercetari in formele alternative de publicitate.  Internetul este plin de variante de publicitate.  Gaseste metodele care sunt cele mai eficiente financiar pentru compania ta.

3. Beneficiaza de cea mai buna tehnologie

Cumparatorii online se grabesc. De asemenea nu au rabdare si sunt un pic sceptici.  Software-ul tau trebuie sa fie rapid, usor de folosit si sigur.

Deci ce inseamna aceasta mai exact ? Rapid inseamna sa se incarca repede si sa nu aiba scapari de grafica sau in cod. Dar poate ca la fel de importanta, daca nu chiar mai importanta este navigarea pe website-ul tau. Daca produci confuzie, clientii tai  nu vor mai ajunge la cosul de cumparaturi.  Daca vad probleme de siguranta este foarte probabil ca ei sa fuga.

Sunt sceptici ?  Procesul tau de plata online trebuie sa demonstreze ca este sigur sau clientii nu vor da datele cartii de credit.

4. Totul tine de rabdare

Mult mai mult decat in cazul magazinelor offline traditionale, un magazin virtual nu va porni peste noapte. Gandeste totul bine din timp. Fa firma magazinului ca oamenii sa te vada! Nu este asa de usor online. Pot trece luni pana sa te descopere clientii. Totul tine de rabdarea de a lua masurile potrivite pentru a promova site-ul astfel incat sa vina traficul. Include in bugetul total destul capital pentru a te mentine la suprafata, pana cand incepi sa faci profit.



Lasa un comentariu